Sunday, May 15, 2016

Be Inspired

Nota: Versão portuguesa mais abaixo

Sometimes your experiences are not enough, and that's okay, so long that you keep yourself surrounded by people that inspire you.
I don’t always talk much about what truly matters. Partly because I suck at it, partly because I’m painfully aware of the strength words have. I know once said words can’t be taken back, and I’m always worried I’ll waste them.
I’m a hoarder.  Words are important for me, so I save them all. I have lists of words that for some reason make me smile, I scribble down thoughts in every piece of paper I get, and my dreams are filled with words and quotes I can’t forget.
Words are my escape so I remember them. They are what pull me through the worst days, so I hold on to them.
We speak so much and yet we are often oblivious to the impact our words have in others. Even more often we are only confronted with that impact when we hurt them. But we shouldn’t. We should be made aware of when our words hurt someone, but we should also be aware of when they touch them.
I don’t always talk much, but I listen more than you realize and that stays with me, forever.
So the challenge for the next weeks is to  share posts that were inspired by people around me - teachers, friends, family, teammates, real people. People like you and me, that without even realizing it, have said something that for one reason or another stayed with me. Because it may not look like it, but I’m listening, I’m always listening. Starts tomorrow #beinspired.

 ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Às vezes as tuas experiências de vida não são suficientes, e não faz mal, desde que te mantenhas rodeado por pessoas que te inspiram.
Não falo muito sobre o que realmente importa. Por um lado porque não é uma área que domino, por outro porque estou híper consciente da força que as palavras têm. Sei que uma palavra dita não pode ser recolhida, e sempre temi desperdiça-las.
Sou uma colecionadora. Palavras são importantes para mim, por isso guardo-as todas. Tenho listas de palavras que por alguma razão me fazem sorrir, rabisco pensamentos em cada pedaço de papel que encontro, e os meus sonhos são repletos de palavras e citações que não consigo esquecer.
As palavras são o meu escape, por isso lembro-me delas. São as palavras que me carregam nos piores dias, por isso mantenho-as sempre por perto.
Falamos muito e ainda assim raramente temos consciência do impacto que as nossas palavras têm nos outros. Mais ainda, normalmente só somos confrontados com esse facto quando as nossas palavras magoam alguém. Mas não devia ser assim. Devemos assumir a responsabilidade quando as nossas palavras causam dano, mas devíamos também ter noção de quando elas tocam alguém.
Nem sempre falo muito, mas oiço mais do que vocês imaginam, e o que oiço fica comigo para sempre.

Por isso o desafio para as próximas semanas é partilhar textos meus inspirados por pessoas que me rodeiam – professores, amigos, família, colegas, pessoas reais. Pessoas como tu e eu que, sem sequer se aperceberem, disseram algo que por uma ou outra razão ficou comigo. Porque pode não parecer, mas eu estou a ouvir. Eu estou sempre a ouvir. Começa amanhã #beinspired.

No comments :