Sunday, November 16, 2014

5 years/5 anos

Nota: Versão portuguesa mais abaixo

It is hard to believe it has been 5 years since I first met them.
People called me crazy when I left the safety of my home to discover an unknown world so far way, but I didn’t listen. Maybe I was being crazy, but for the first time I didn’t care. For the first time I was taking a risk and despite what everyone was saying I couldn’t be more sure I was doing the right thing.
It doesn’t happen often to me, to be so certain, not afraid, but it happened then. I had that voice inside of me, pushing me to go through with it, to ignore everyone else’s fears. I listened to it, and it paid of.
I’m not sure what I was looking for with that journey. Part of me was running away, hiding. Part of me was in need of a change of scenario, the thrill of something new. Part of me wanted to prove to the world (or maybe myself) that I could make it on my own. Part of me was full of dreams while the rest didn’t have expectations at all.
I’m really not sure what I was looking for when I left, what I do know, is that I gained so much more than I could ever dream of.
It was a lesson (one that I need to remember more often), to listen to my instincts and leap. To not allow myself to be held back by mine or anyone else’s fears. I still forget it sometimes, I admit.
My life wouldn’t have been over without this experience, I could have settled down, I would have made it work, but I would have never became the person I am today, nor would I have had the same satisfaction. And most important, I would have never met the people that touched my heart in a way that no-one had touched before. Five years have gone by and what I thought was impossible has happened, for despite the distance, my love for them keeps growing every day.

Happy birthday my sweet Munchkins!


“So I'm thankful for the months spent with that family, for everything we shared, every chance we had to grow. I'll take the best of them with me and lead by their example wherever I go.”*



5 Anos

É difícil acreditar que já passaram 5 anos desde que os conheci pela primeira vez.
As pessoas chamaram-me maluca quando deixei o conforto de casa para me aventurar num mundo desconhecido tão distante, mas não as ouvi. Talvez estivesse doida, mas pela primeira vez não quis saber. Pela primeira vez estava a arriscar-me, e apesar do que todos diziam, não podia ter mais certeza que estava a tomar a decisão certa.
Não me acontece com frequência, ter certezas, não ter medo, mas dessa vez aconteceu. Tinha uma voz dentro de mim, a empurrar-me para seguir em frente, para ignorar os medos de toda a gente. Dei-lhe ouvidos, e valeu a pena.
Não sei exactamente do que estava à procura com essa aventura. Parte de mim esta a fugir, a esconder-se. Parte de mim estava a precisar de uma mudança de cenário, da emoção de algo novo. Parte de mim queria provar ao mundo (ou talvez a mim mesma) que conseguia sobreviver sozinha. Parte de mim estava cheia de sonhos, enquanto a outra parte não tinha quaisquer expectativas.
Não tenho mesmo a certeza do que estava à procura quando parti, o que sei é que ganhei muito mais do que alguma vez poderia sonhar.
Foi uma lição (uma que preciso recordar mais vezes), para ouvir os meus instintos e saltar. Para não me limitar pelos medos, os meus, ou os das outras pessoas. Ainda me esqueço disso as vezes, tenho de confessar.
A minha vida não teria terminado sem esta experiência, ter-me-ia acomodado, daria a volta às coisas, arranjaria outras soluções, mas nunca me teria tornado na pessoa que sou hoje, e nunca teria tido a mesma satisfação. Mais importante, nunca teria conhecido as pessoas que tocaram o meu coração de uma maneira que eu não sabia possível. Passaram-se 5 anos, e o que eu pensava ser impossível aconteceu, pois apesar da distância o meu amor por eles continua a crescer todos os dias.
Parabéns meus Munchkins!

“Estou grata pelos meses que passei com esta família, por tudo o que partilhámos, cada oportunidade que tivemos de crescer. Trago o melhor deles comigo e sigo o seu exemplo onde quer que vá”*

*Adapted from A.J. Cook as J.J. In Criminal Minds S06E02


No comments :